كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
بیانیه روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه‌ای از سوی روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون منتشر شد. متن بیانیه بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرّحیم
«۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله محمد مفتح به دست گروهک منحرف فرقان است و اهتمام و توجه حوزویان و دانشگاهیان به رسالت خطیر و وظیفه سنگین و تکلیف بزرگ به عنوان امانتداران ساحت تعلیم و تربیت است که با احسن عمل در ادای این امانت الهی و ساختن جامعه اسلامی نهایت جد و اجتهاد و کوشش را به عمل آورند.
نگاه حوزه علمیه به علم و دانش یک نگاه علمی تربیتی شناخت محور و معرفت افزایی در جهت رسیدن به سبک زندگی عارفانه حکیمانه توحیدی است که منتهی به خشیت الهی می‌شود. «انما یخشی الله من عباده العلماء» و آموزش و پرورش در مجموعه علوم حوزوی و طلاب و اساتید محترم حوزه علمیه با نگرش علم بما هو علم نیست، بر اساس تخصص بما هو تخصص درگرایش‌های مختلف علوم دینی نیست، بلکه تعلیم و تربیت درعلوم متعدد حوزه علمیه هدفمند و غایت انگارانه تأمین سعادت دنیا و عقبی برای بشر است و این نگاه قدسی و متافیزیکی به علم، مراکز علوم حوزوی را به عنوان عبادتگاه و مسجد، مقدس می‌داند؛ فرمایش نورانی پیامبر خدا (ص) که فرمود: ان الملائکة لتضع اجنحتها لطالب العلم. که این نوع نگرش در برنامه‌ریزی و اجرا با فناوری و شیوه‌های نوین و ابزار جدید در سایر مراکز و مؤسسات علمی پژوهشی نیز مورد تاکید و انتظار جهت تحقق وحدت و اتحاد بین علوم حوزوی و دانشگاهی است که نگاه دو قشر حوزه و دانشگاه را در خدمتگزاری به آحاد جامعه مؤثر و موفق می‌دارد.
حوزه و دانشگاه از نظر تئوری و در ساحت اندیشه و اعتقادات در اهداف، مبانی، اصول اختلاف ندارند. آنچه مورد نقد است مصادیق بیرونی و شیوه‌های عمل و میزان اهتمام و جدیت این دو نهاد تأثیر گذار در تعلیم و تربیت نیروی انسانی کار آمد، متعهد و دلسوز با تأثیرگذاری مثبت بر سرنوشت افراد و جامعه است که قابل بررسی و هم اندیشی است و ضرورت همکاری بین این دو نهاد مقدس را جهت تولید علم و پیشرفت کشور و تحقق عدالت مشخص می‌کند.
هرگاه سخن از وحدت در میان است منظور پرهیز از حاکمیت سلیقه اشخاص و احزاب و گرفتار شدن برخی مسئولان و معاونین در اهداف سیاسی خاص و نگاه جناحی بر مدیریت‌ها در اداره یا آموزش مجموعه تحت مسئولیت ایشان است. مخصوصاً پرهیز از دخالت و اجرای افکار منحرف سیاست‌زده و دنیا طلب در پرورش نیرو و کادرسازی و گزینش اعضای هیئت علمی و اساتید است که در صورت ترجیح منافع نفسی شخصی و حزبی که آثار زیانبار بر کشور داشته و خواهد داشت. هرگاه نگاه کاسب کارانه، غرب گرایانه و دلباخته فرهنگ غرب در متولیان امر آموزش و تربیت حاکم شد بیشترین خیانت در تربیت نسل جوان فرهیخته به عنوان آینده‌سازان فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی اتفاق می‌افتد.
امیدواریم همت مضاعف همه مسئولان در حوزه‌های فقهی و فرهنگی و دانشگاهی در عرصه‌های مختلف تربیتی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، برنامه‌ریزی و جهت‌گیری در تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف، منحصر به تخصص‌ها، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین، ناظر به تربیت انسان دنیایی تا گور و سپس پوسیدن، محدود نشود. بلکه همه فعالیت‌ها برای دستیابی به اسرار و رموز و اهداف آفرینش انسان و جهان و تحقق معنویت و اخلاق و اهداف آموزشی و فرهنگی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب قرار گیرد و بدان عمل شود که وحدت و اتحاد و تقریب بین حوزه و دانشگاه و اهداف آفرینش نیز محقق خواهد شد. انشاء الله. روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر