كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
برگزاری یادواره شهدای شیمیایی در پیام نور کازرون

یادواره شهدای شیمیایی کازرون با حضور مسئولین و دانشگاهیان در دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون، در این مراسم باشکوه سردار دانشمندی، فرمانده لشکر عملیاتی 19 فجر فارس با بیان خاطراتی از عملیات های هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران، ایمان، فهم و بینش، اعتقاد به ولایت و رهبری و همچنین حضور حماسی در مناسبت های مختلف از جمله 9 دی و 22 بهمن می باشد.

سردار دانشمندی دلیل اصلی بحران سوریه را مبارزه استکبار با استقامت و پایداری ایران اسلامی دانست و عنوان نمود: آمریکا در کشورهای اطراف ایران شکست خورد و نتوانست سیاست های خود را اجرا کند و از طرفی با ورشکستگی اقتصاد داخلی مواجه شد، به همین دلیل اجازه دخالت در سوریه را به ترکیه داد و ترکیه قول داد که سه تا شش ماهه کار سوریه را یکسره کند، اما به دلیل مقاومت و ایستادگی مردم و دولت سوریه، این آرزوی خونین محقق نشد.

فرمانده لشکر عملیاتی فجر استان فارس اظهار داشت: زمانی که کشور ما در تنگنا و سختی های جنگ بودیم، کشور سوریه تنها کشور عرب منطقه در کنار ما ایستاد و مقاومت کرد و در بین کشورهای عربی سوریه و لیبی بودند که ایران را تنها نگذاشتند و خریدها و مایحتاج نظامی، غذایی و دارویی ما به نام سوریه خریداری می شد و به میدان های جنگ می رسید.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به گوشه هایی از حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون شهدا، مجاهدت های امام راحل(ره) و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری  می باشد باعث ضعف نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جنایتکاری است که روزی مدعی سیطره بر تمام جهان را داشت.

وی در پایان از دانشجویان خواست که باید هوشیار بود زیرا دشمن در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی تجربه زیادی داشته و هرگونه غفلت در این عرصه سخت و گسترده منجر به آسیب های فراوانی برای انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

در ادامه گروه سرود مدرسه شاهد رصاف و سرود حماسی رضا ملک زاده و همچنین مداحی رضازاده از مداحان عصمت و طهارت اجرا و در پایان مراسم از خانواده های معظم شهدا با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر