كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت در دانشگاه پیام نور کازرون

همزمان با خجسته میلاد باسعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)و گرامیداشت هفته وحدت مراسم جشنی در دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون، در این مراسم حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا خرسند امام جمعه شهرستان کازرون طی سخنانی ضمن تبریک میلاد پر برکت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مذهب تشیع، با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی پیامبر عظیم الشان اسلام، پیرامون زندگی آن حضرت مطالبی را بیان و اظهار داشت: دنیا بویژه دنیای استکبار چهره پیامبر و دین پیامبر را یک چهره زشت توأم با خشونت به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه کازرون با اشاره به تأکید پیامبر(ص) بر صلح و دوستی و اینکه آنانی که جنگ را شروع می‌کنند خشونت طلبند نه آنانی که از خود دفاع می‌کنند، اظهار داشت: همانطور که پس از انقلاب اسلامی امام فرمودند ما انقلابمان را به دنیا صادر می‌کنیم و دشمن تصور کرد که این صدور انقلاب از طریق توپ و تانک است، که دیوانه ای همچون صدام را تحریک کردند که به ایران حمله کنند و جنگ به ایران اسلامی تحمیل شد.

وی گفت: در دورانی که جزیره‌العرب مملو از جنگ و آدم‌کشی و برخی زشتی‌ها بود، این پیامبر اسلام(ص) بود که به اخلاق نیکو مزین و به پیامبری مبعوث شد.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: جای سوال است که چرا در بین کشورهای اسلامی این همه جنگ وجود دارد و آنهایی که داعش را بوجود می‌آورند، امروز مدافع حقوق بشر و آنان که برای دفاع از مردم و ناموسشان دفاع می‌کنند، خشونت طلب می‌شوند.

خرسند با اشاره به توجه اسلام به تکریم و حفظ حرمت جایگاه زن ادامه داد: آنان که داعیه رعایت حقوق زن دارند، اول مشخص شود حقوق زن چیست سپس بسنجند که اسلام آن را رعایت می کند یا نه؟ و آیا این حقوق زن است که تا جوان و زیبا است از آن برای لذت بردن استفاده شود؟ آیا شان زن است که شرکت‌های تجاری برای پیشی گرفتن در فروش کالا، از زیبایی و اندام زن استفاده کنند؟ یا بوسله استثمار زنان در کازینوها، توریست جذب شود؟ بله اسلام مخالف اینها و مخالف سواستفاده از زیبایی‌های زن است.

وی افزود: اسلام می گوید اگر زن زیبایی دارد، باید وسیله‌ای برای گرم شدن و استحکام خانواده باشد که با استحکام خانواده، آن جامعه نیز مستحکم می‌شود و اسلام خانواده را اساس اجتماع می‌داند و دعوت به عفاف و حجاب برای استحکام خانواده است.

امام جمعه کازرون گفت: تأکید اسلام بر محبت و احترام خاص به زن و یا حقوق زن در نفقه، مهریه و... همه در جهت تکریم زن است و به جوانان توصیه می کنم که زود ازدواج کنند، ضمانت آن هم خداوند است که فرموده است مشکلات را حل خواهد کرد.

پایان بخش مراسم با اجرای برنامه های شاد و متنوع از جمله اجرای گروه سرود، مولود خوانی، اجرای مسابقه حضوری همراه بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر