كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون در مراسم روز معلم:آینده هر جامعه ای در گرو معلمان و اساتید آن جامعه است.

مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور مسئولین شهرستان، اساتید دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه پیام نور کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون، در ابتدای این مراسم، دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه پیام نور در خصوص جایگاه معلم گفت: آینده هر جامعه ای در گرو معلمان و اساتید آن جامعه است و همه ما به هرجا برسیم مدیون معلمانی هستیم که با تمام وجود بهترین ها را به ما آموختند.

دکتر جعفری در ادامه افزود: وظیفه هر معلم و استاد دانشگاه علاوه بر زکات علمش که آموختن داشته هایش به دیگران است، پرورش روح شاگردان نیز هست که همین دو، نشان از جایگاه ویژه و حساس اساتید و معلمان دارد.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگی واحد کازرون اظهار داشت: حدود 200 استاد و  نزدیک به 3000 دانشجو در این واحد مشغول به تدریس و تحصیل هستند و خوشبختانه از لحاظ علمی فرهنگی جزو سه دانشگاه برتر استانیم که باتوجه به رتبه برتر دانشگاه پیام نور استان در سطح دانشگاه های پیام نور کشور، می توانم بگویم جایگاه قابل قبولی داریم.

میهمان و سخنران ویژه این مراسم، فرماندار کازرون بود که ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید و دانشجویان اظهار داشت: ای کاش از سایر معلمان شهرستان نیز دعوت به عمل آمده بود تا این مراسم تبدیل به جلسه هم اندیشی می شد.

حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون جریانات موجود در سرتا سر دنیا را با تاکید بر اصول اسلام شامل دو جبهه حق و باطل دانست و گفت: آیا کسی می تواند یک کشور به جز جمهوری اسلامی ایران را نام ببرد که از حق دفاع می کند و در مقابل باطل ایستاده است؟! حتی کسانی که خود را خادم الحرمین می خوانند با حمایت استکبار جهانی به مردم بی دفاع و مظلوم یمن هجوم برده اند! مگر عربستان مسلمان نیست؟! مگر حرمین شریفین آنجا نیست؟! مگر نزول قرآن و ظهور بسیاری از انبیاء در عربستان نبوده است؟! یمن هم که یک کشور اسلامی متنفر از اسرائیل است، پس چه لزومی به جنگ و خونریزی است؟! آیا عربستان تاکنون دلاری را برای مقابله با اسرائیل هزینه کرده است؟

وی با ساده لوح خواندن کسانی که گمان می کنند آمریکا حسن نیت دارد و قصدش پایان دادن به خصومت هاست تاکید کرد: در یک صورت آنها با ما کنار می آیند که دست از اصولمان بر داریم و تسلیم آنها شویم.

گرامی با مثبت خواندن تلاش دولت برای گرفتن ابزار تحریم از دست بدخواهان ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مردم و دولت، خواهان انجام مذاکرات عزت مندانه هستند و تا به امروز تیم دیپلماسی ما تلاش بسیاری در این راستا انجام داده است اما همین دیروز مصوبه ای در مجلس آمریکا شکل گرفت که مانع از برداشتن تحریم ها در آغاز روند اجرایی توافق نهایی خواهد شد در صورتی که تیم مذاکره کننده ما بارها گفته است همه تحریم ها یکجا و در شروع توافق باید برداشته شود.

این مقام مسئول با اشاره به تکیه بر توان داخلی به عنوان تنها راه حل مقابله با تحریم ها بیان داشت: نسخه امتحان پس داده، اقتصاد مقاومتی است که در برخی صنایع و علوم، با کار و تلاش جهادی به ثمره نشست و باعث شد تحریم کم اثر و یا به کل بی اثر شود اما در این میان شما اساتید،دانشجویان و مسئولین دانشگاه باید نقش خود را با تعیین اولویت های کشور مشخص کنید.

نماینده دولت در شهرستان کازرون با یادآوری عرصه های تقابل غرب با ایران، بر هوشیاری جامعه دانشگاهی تاکید کرد و گفت: جنگ نرم، جنگ اقتصادی و سیاسی را نمی شود نادیده گرفت پس شما باید وظیفه خود را در این عرصه خوب بشناسید و جامعه را خط دهی کنید.

فرماندار کازرون با گلایه از مدرک گرایی در دانشگاه ها خواستار تغییر در شرایط آموزش و بازنگری در رشته هایی که اشباع شده اند شد و اظهار داشت: در صورتی که دانش آموزان ما با آگاهی کافی در رشته ای که استعداد دارند تحصیل نکنند با فارغ التحصیلی در دانشگاه، نتیجه اش بیکاری و افسردگی خواهد بود و از طرفی باید زمینه را برای فعالیت نخبگان دانشگاهی فراهم کنیم تا شاهد مهاجرت آنها به کشورهای دیگر نباشیم.

وی در پایان با اعلام آمادگی جهت هم اندایشی در خصوص حل مشکلات شهرستان از همه اساتید، معلمان و مسئولین دانشگاه ها و آموزش و پرورش دعوت کرد تا با همکاری یکدیگر مشکلات را به حداقل برسانند.

گفتنی است که مولودی خوانی،نمایش تئاتر و تقدیر از اساتید بسیجی و نمونه، پایان بخش این مراسم بود.

لازم به ذکر است این مراسم باشکوه به همت بسیج اساتید دانشگاه برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر