كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
دیدارجمعی از دانشگاهیان پیام نور کازرون از خانواده معظم شهدا

بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر جمعی از دانشگاهیان پیام نور کازرون با خانواده شهید برنجی از شهدای انقلاب دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون، در این دیدار صمیمی دکتر اسداله جعفری سرپرست دانشگاه ضمن تبریک ایام دهه فجر شهدا را بزرگترین پشتوانه انقلاب دانست و اظهار داشت: اگر امروز با گذشت 40 سال توانسته ایم هنوز در برابر قدرتهای استکبار بایستیم، به کمک خون شهدای والامقام بوده است.

دکتر جعفری ضمن تجلیل از صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا، خون شهیدان والا مقام را مایه پایداری و ثبات درخت انقلاب اسلامی برشمرد.

لازم به ذکر است شهید بانو قیمتی برنجی در سال 1323 متولد شد و با رفتار و کردار خود ، اسوه تقوا و پاکدامنی گردید. شهید قیمتی برنجی از خیل هزاران شیرزن قهرمانی بود که با تأسی از اسوه های عالم تابی چون خانم فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) تجسم عفت و حجاب گشته و دیگران را نیز به رعایت حجاب و عفاف تشویق می کرد. او نیز مانند زنان مسلمان ایران اسلامی با سلاح چادر و خروش فریادهای ستم سوز خود ، در تظاهرات دوران شکل گیری انقلاب ، حضوری زینبی داشت. روز نهم دی ماه 1357، کازرون یکپارچه شور و غوغا شده بود و صفوف تظاهرات، مزدوران را هراسان ساخته بود . با پخش خبر شهادت شهید عبدالحسین خدیو، مردم وفادار و مومن به راه شهیدان؛ بی درنگ به جلو بیمارستان شتافته تا در مراسم تشییع پیکر پاک عبدالحسین شرکت کنند ، شهید برنجی نیز به آنجا شتافت، دژخیمان کوردل، راه را بر مردم بسته و اجازه نمی دادند مراسم تشییع انجام شود. مردم مقاومت کردند و در این میان شهید صدرالله شیخیان به شهادت رسید. شهید برنجی با عطوفت مادرانه به طرف شهید صدرالله شیخیان رفته تا یاریش کند؛ مزدوران قامتش را به گلوله بستند و چادرش را به خون سرخش رنگین ساختند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر