كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اطلاعیه
اطلاعیه ها
برنامه کلاسی
منو
همایش
ورود
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
پیام تبریک دانشگاه پیام نور کازرون به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)

روابط عمومی دانشگاه پیام نور کازرون به مناسبت تقارن مبارک ولادت دخت مکرم نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی (ره) این روز را به تمام مادران و بانوان سرافراز ایران به خصوص بانوان جامعه دانشگاهی تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است:

نامگذاری سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) اقدامی فرخنده و مبارک بود که نه تنها به عنوان بزرگداشت مقام انسانی کامل، که به معنای ترسیم کننده حرکت زن مسلمان به سوی کمال متعالی، با محور قرار دادن شخصیت حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی فاطمی است. در حقیقت روز میلاد دخت گرانقدر رسول خدا(ص) که تمام ارزشهاى متعالى در وجود ملکوتی اش جلوه گر است، به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان به شمار می آید تا با الگوگیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه زهرا(س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام نمایند.

اگر چه حیات زنان در ادوار مختلف تاریخ بشری تحولات و چالش های فراوانی را تجربه کرده است اما دین مبین اسلام با نگاه ارزشی به زن بر تمامی عقاید جاهلی پیرامون شخصیت و منزلت زنان خط بطلان کشید و ارزش و جایگاه او را عزت و حرمت بخشید.

زنان جامعه که چگونه بودن را از حضرت فاطمه زهرا (س) آموخته‌اند بانوی بزرگواری که همچون مشعلی فروزان، فراروی آنان راه را روشن کرده و منبع الهام و آزادی، حق خواهی و عدالت طلبی شناخته شده و این را بانوان کشورمان در حضور مؤثرشان در فروپاشی نظام ستم شاهی به اثبات رسانده‌اند. همچنین در شکل گیری نظام مقدس اسلامیان و در طول هشت سال دفاع مقدسمان علیه استکبار جهانی  شیرزنان این دیار اسلامی از خود حماسه‌هایی به یادگار نهادند که برای همیشه تاریخ در صفحات زرین کتاب فداکاریهای زنان مسلمان ثبت خواهد شد و این امر اثبات گر این ترجمان است که الگو و سرمشق و اسوه زنان جامعه ما حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امید است که با پیروی از رهنمودهای مدبرانه مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) نقش موثر زنان را در دفع هجمه های فرهنگی دشمن با هدف تخریب وجهه زنان و خانواده های ایران اسلامی در جوامع مختلف جهان را شاهد باشیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر