اطلاعیه ها

سه‌شنبه 13 شهریور 1397 سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سقف انتخاب واحد ترمی در کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بر اساس معدل نیمسال قبلی دانشجو تعیین می شود.


مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته

حداقل تعداد مجازانتخاب واحد برای مشمولین (دانشجویانی که خدمت سربازی در پیش دارند) 12 واحد درسی و برای غیرمشمولین 8 واحد درسی می باشد و حداکثر با توجه به معدل معیار به شرح ذیل می باشد.

معدل ترمی نیمسال قبل

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

11.99 به پایین
حداکثر ۱4 واحد
بین 12 تا 16.99 حداکثر 20 واحد
بالاتر از 17 حداکثر 24 واحد

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشنــــــاسی

1- بر اساس آیین نامه جدید دانشگاه ، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی بشرط فراغت (حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی) می تواند بدون توجه به معدل نیمسال قبلی خود تا حداکثر 24 واحد درسی اخد نماید.
2- حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین نامه جدید نباید کمتر از 8 واحد درسی باشد (به جز در ترم آخر) به جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می توانید کمتر از 8 واحد اخذ نمایید.(برای کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداقل 12 واحد درسی می باشد)
3- دانشجویانی که فقط 2 درس نظری باقیمانده جهت اتمام تحصیلات کارشناسی دارند ، نیازی به انتخاب واحد ندارند .این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود ، نسبت به دریافت فرم تکدرس اقدام نمایند.
4- ورودی های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی سقف 20 واحد درسی است.

آیین نامه آموزشی کارشناسی دانشگاه پیام نور – کلیک کنید


مقطع کارشنـــــــاسی ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعم ازدروس تخصصی و جبرانی ، اضافی… ، حداقل تعداد مجاز 6 واحد درسی و حداکثر با توجه به معدل معیار به شرح ذیل می باشد.

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ارشد)

13.99 به پایین حداکثر 8 واحد
بالاتر از 14
حداکثر 14 واحد

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
1- دانشجویان می توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان نامه اخذ نمایند.
2- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد.
3- انتخاب واحد و رعایت پیش نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی می باشد.
4- ورودی های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی ارشد سقف 12 واحد درسی است.

آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور – کلیک کنید


شایان ذکر است معدل معیار : براساس آخرین معدل نیمسالی که وضعیت مشغول به تحصیلی (عادی ) و دارای حداقل تعداد واحد مجاز با احتساب دروس مردودی محاسبه می شود. دانشجویان عزیز ملاک انتخاب واحد شما معدل ترم قبل شما می باشد.

ترم تابستان فاقد معدل می باشد و برای انتخاب واحد نیمسال اول ، شما باید بر اساس معدل ترمی نیمسال دوم سال قبل انتخاب واحد کنید و سقف انتخاب واحد را رعایت کنید.

دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد ، دانشجو باید ضمن پیگیری جهت قطعی شدن نمره خود ، با محاسبه دستی معدل ، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام نماید .

چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهوا و یا باز بودت سایت به علت بروز شدن و … ) ، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد نماید و یا پیش نیازها را رعایت نکند ، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش نیاز پذیرفته نمی شود ، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می دهد .

تبصره : چنانچه دانشجویی درس پیشنیاز را یک بار مردود شده باشد ، می تواند آن درس را با درس بعدی (پس نیاز) به طور همزمان انتخاب نماید . در این صورت چنانچه دانشجو درس پس نیاز را گذرانده ولی درس پیش نیاز را مردود شود ، درس پس نیاز پذیرفته می شود اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی ، درس پیش نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب نماید .

چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخردرس یا دروسی ارائه نشده باشد ، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام نموده و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام گردد .

دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور بخوانند!! / قوانین و شرایط ترم آخر – کلیک کنید

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر